Zariaďujete si novú kanceláriu? Tieto tipy vám to uľahčia

Zariaďujete si novú kanceláriu? Tieto tipy vám to uľahčia

Kancelária – je to miestnosť, kde sa úraduje, respektíve, kde sa vykonáva nejaká administratívna činnosť. Takáto miestnosť sa inak označuje ako úradovňa, teda administratívne pracovisko alebo pracovisko úradu. Takto vysvetľuje význam slova kancelária internetová encyklopédia Wikipédia. Strohý, chladný a neosobný opis priestoru, kde väčšina z nás trávi väčšiu časť dňa. Naše pracovisko by malo odrážať náš charakter, niesť prvky nášho životného štýlu. Predovšetkým by však malo byť praktické a funkčné. Kancelária by mala byť zariadená tak, aby nám v nej práca išla od ruky. K lepším výkonom nám môže dopomôcť aj správne zvolený nábytok. Viete, čo by vo vašej kancelárii nemalo chýbať? Ako správne zariadiť novú kanceláriu?

Zoznam vašich potrieb

Než začnete premýšľať o tom, aký nábytok budete vo svojej kancelárii potrebovať, spíšte si podrobný zoznam najzákladnejších kancelárskych prístrojov, pomôcok a potrieb. Zoznam by mal obsahovať položky, ktoré sú pre vašu prácu nevyhnutné, napríklad počítač, tlačiareň, telefón, zakladače s dokumentmi, odborné publikácie a podobne. Pri vytváraní zoznamu premýšľajte o spôsoboch, akými plánujete kanceláriu využívať. Ak ste grafik, určite budete potrebovať miesto pre počítač a väčší stôl alebo pracovný priestor pre vaše umelecké diela. Ak ste poradca, oceníte uzamykací nábytok na uloženie citlivých dokumentov, taktiež reprezentatívny nábytok na stretnutie s klientmi. Ak máte takýto zoznam hotový, vyberte si nábytok do novej kancelárie.

Využite priestor čo najefektívnejšie

Ak ste súčasťou väčšej spoločnosti, pravdepodobne je poloha vašej kancelárie vopred určená, to vám však nebráni premýšľať o tom, ako najlepšie určený priestor využiť. Vo väčšine prípadov by mal byť pracovný stôl umiestnený tak, aby ste videli priamo na vstup do kancelárie. Ak je to možné, umiestnite stôl tak, aby ste sa vyhli pozeraniu do steny, mali by ste mať výhľad z okna a zároveň výhľad na celú kanceláriu. Váš pracovný stôl by sa mal nachádzať čo najďalej od dverí.

Vždy je potrebné zabezpečiť v kancelárii dostatok svetla. Čo najefektívnejšie využite prirodzené svetlo. Ak v miestnosti chýbajú veľké okná, nahraďte denné svetlo umelým osvetlením, ktoré bude na vaše oči pôsobiť čo najprirodzenejšie. Teplo, chlad ani hluk váš pracovný výkon tiež nijako nezvýšia. Ak je kancelária situovaná smerom k frekventovanej ceste, je vhodné zabezpečiť kvalitnú izoláciu okien. Klimatizácia sa hodí predovšetkým v lete, spoľahlivé kúrenie zase v zimných mesiacoch.

Využiť priestor v kancelárii Využite každý centimeter miestnosti. Zdroj: pinterest.com


Bez pracovného stola to jednoducho nejde

Pri pracovnom stole trávime veľkú časť dňa. Váš pracovný stôl by mal zodpovedať vašim potrebám. Optimálna výška stola je 70 až 80 cm. Sedenie pri príliš nízkom stole môže spôsobiť bolesť chrbta, a opačne pri zbytočne vysokom neprirodzene dvíhate ruky a predsúvate hlavu, čo máva za následok bolesť ramien a krčnej chrbtice. Majte na pamäti aj priestor medzi stolom a sedadlom stoličky, mal by byť v rozhraní 22 až 27 cm. Pracovná doska by mala mať rozmery najmenej 70 x 140 cm. Ak uvažujete o umiestnení tlačiarne, skenera, či iných komponentov počítačovej zostavy, vhodnejšia je doska veľká 80 x 200 cm. Typ materiálu je aj z hľadiska odolnosti veľmi dôležitý. Laminát je populárnou voľbou, pretože je cenovo prístupnýKovové dosky sú zvyčajne odolnejšie ako laminátové. Kovové stoly však pôsobia chladne a neosobne. Drevo je pravdepodobne najklasickejšou voľbou pre svoj nadčasový vzhľad. Vyžaduje však vyššiu investíciu.

 

Rohový písací stolík Bentos Rohový PC stôl Bentos v bielom prevedení. Zdroj: www.temponabytok.sk

 

K stolu stolička

Alfou a omegou pracovného prostredia je kancelárska stoličkaStolička by nám mala vyhovovať svojou veľkosťou aj rozmermi opierok a sedadla. Čo sa týka sedadla, je potrebné vybrať pohodlné, primerane široké a najlepšie anatomicky tvarované. Dôležitá je samozrejme aj jeho výšková nastaviteľnosť. Ďalej by sme sa mali zamerať na stabilitu a pevnosť základne stoličky. Najbežnejšie päťramenné základne sú plne postačujúce pre stabilitu aj plynulý pohyb do všetkých smerov. Opierky rúk sú obzvlášť dôležité pri dlhšej pracovnej dobe, umožňujú komfortný uhol a pohodlnú prácu. Pri výbere stoličky je dobré starostlivo vyskúšať kvalitu operadla, hlavnú úlohu hrá bedrová a hlavová opierka. K pohodlnému a zdravému sedeniu na stoličke tiež prispeje piest, ktorý stlmí náraz pri dosadnutíNosnosť je jedným z atribútov, ktorý určuje, akú záťaž má kancelárska stolička vydržať. Zvyčajne ide o rozmedzie od 70 – 180 kgIdeálna nosnosť stoličky je v rozmedzí od 120 do 130 kg.

 

Kancelárska stolička Fabry Kancelárske kreslo Fabry v sivej látke. Zdroj: www.temponabytok.sk


Regál na vaše dokumenty

Pri práci budete určite potrebovať úložné priestory na dokumenty. Ideálne je mať všetko poruke. Napríkladšuplíková skrinka blízko stola alebo regál na zakladače za vaším chrbtom. Blízkosť takýchto úložných priestorov je dôležitá pre udržanie poriadku a systému vo vašich dokumentoch. Čím ďalej budete takýto odkladací priestor mať, tým viac sa budú dokumenty kopiť na vašom pracovnom stole. Ak vás obmedzujú priestorové možnosti, na prázdne steny umiestnite police alebo závesné regály.

 

Regál so skrinkou Johan New 10 Regál Johan New 10 so skrinkou a policou. Zdroj: www.temponabytok.sk


Drobnosti, ktoré dotvoria konečný vzhľad vašej kancelárie

Kancelária je zariadená funkčne a moderne, no celkový dojem narúša starý ošúchaný koberec? Je načase vymeniť ho. Aj nová lesklá podlaha môže často pôsobiť chladne a prísne. Niekedy stačí menší koberec do oddychového kútika alebo pod konferenčný stolík, ku ktorému zvyčajne pozývate svojich partnerov či klientov. Dožičte kancelárii trochu zelene, živé kvety kanceláriu oživia. Dajte si záležať na svietidlách. Správne zvolené a nainštalované svietidlá priestor zútulnia. Na steny zaveste obrazy, prípadne jednu stenu natrite tabuľovou farbou, stane sa skvelým pomocníkom pri práci či poradách. Porozmýšľajte aj nad inými originálnymi doplnkami, či už sú to stoličky v rôznych farbách, koberce, závesy či paravány. Doplnky môžu byť originálne, nemali by však vyrušovať pri práci.

Biela kancelária s doplnkami Dekorácie dokážu zázraky. Zdroj: pinterest.com